Alpint shoppat






Vi var iväg på den såkallade mellandagsrean.

Jag hittade ingenting!

Vi gick i vad som kändes i timmar i klädaffärer.

Folk var som galna!

 

Jag tror man ska passa på i elektronikaffärer och liknande för att fynda.

 

Hur som helst.

Det enda vi lyckades hitta som var nedsatt, var ett par vantar.

Istället för 500 så var det 400 kronor.

Men, många bäckar små sägs det.

 

På onsdag är det tänkt att vi ska ut i slalombackarna, så nu satsar jag på att äga min utrustning istället för att hyra hela tiden.

Ska iväg en vecka i Norge nästa år, och där är det ju inte billigt!

 

Förra året hittade jag inte ett enda par i min längd!

Attans att vara kort!

 

Men nu gick vi ut, i förhoppning att det var lite sänkt iallafall.

Det var det inte.

 

Men jag hittade äntligen ett par skidor.
Längd 149. (skidor ska vara kortare än sin egna längd..)
Och ja, jag gick min vana trogen och tog de snyggaste skidorna!
Samt stavarna.. De matchar skidorna i vitt och guld.
Notera de beårande rosa bandet som finns under skidorna.
Bra sak, så de var bara tvunga att bli mina!

Och jag är en sådan där som jämt faller för försäljarens snack.
Visst måste stavar med gummihandtag vara bättre än vanlig plast?
Hjärnan börjar komma igång väl när jag hemma.
Känner mig lite lurad ibland nästan. Eller snarare förådd av mitt huvud...

Men! nu har jag nog allt.

Skidor, pjäxor, stavar, hjälm, skiddräkt, väska för skidor och väska för pjäxor, glasögon och extra remmar som håller ihop skidorna.



Apropå hjälmar, det var lite trixigare än jag först trott.

Försäljare på både Intersport och Stadium försäkrade att det var inget det inte var någon skillnad i säkerhet på hjälmarna, oavsett pris.

Utan det var individuellt hur hjälmarna satt på huvudet.

Tillslut återstod det mellan en hjälm på 750 och en på 399, som kändes i princip likadana.

Så den för 399 fick följa med hem. Som sagt, många bäckar små.

Men lite otroligt att det var som det var med just hjälmar!




Har jag missat något? Tror inte det.
Ska försöka få med några fler i backarna..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0