Datortomografi avklarad

Nu är jag hemma igen.

Drack mer än en liter vatten, och sprang på toaletten konstant.

Jämt innan vi åkte så insåg jag att pappren jag fått hem var borta.

Men det löste sig. Väl på plats fick vi inte vänta alls länge.


Väl i salen, insåg jag att jag gjort detta ett par gåner förut.
Jag var en vild liten unge, kan man kortfattat säga.

Fick gå in och lägga mig på båren, eller vad det nu är.

Ta av mig örhängena, och kavla upp armen.

De satte in en kanyl, och via den så satte de in 4 stora sprutor med kontrastvätska.

Det var för att lättare se i plåtarna.

Fick en metallsmak i munnen, och sen när hon sprutade in andra sprutan blev jag alldeles varm,

och väl efter fjärde så var det jätte varmt att jag andades med munnen.

Sen fick jag ligga helt stilla.

Sköts in i röntgen maskinen. Den svarta inre ringen ni ser på bilden, började snurra jätte jätte fort, så tillslut fick jag sluta ögonen då hela jag blev snurrig.

 

Sen var det över. Gick riktigt fort. Fick dock vänta i väntrummet i 20 minuter, och sen tog de bort plast saken ur armen på mig. Vart örhängena tog vägen vet jag inte riktigt. Kunde inte ta på mig dem igen då jag inte kunde böja armen.

Lite lätt illamående och huvudvärk, och blir det värre ska jag ringa akuten.

Men nu känns det rätt bra faktiskt.

Värsta som är nu är att dra av mig tejpen runt armen sedan.

 

N hämtade mig och följde med mig på sjukhuset, och sedan skjutsade han hem mig.

Sen åter till jobbet. Ser honom igen vi 9 imorgon.

 

 


Jag vet dock tyvärr lika mycket som jag gjorde innan jag åkte dit.
Ingenting mer med andra ord.
Doktorerna kommer att titta på dem senare, kunde ta upp tillen 10 dagar eller sådär.



Kommentarer
sandra nensen

läskigt!

håller tummarna för att de inte är nått farligt :) <3

2010-12-02 @ 21:21:23
URL: http://sandranensen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0