I Sunne



Så här såg jag ut idag!

Och så här åkte jag hela dagen.



Endast nästippen framme!


När vi kom fram var det 18 minus, och när vi åkte därifrån så var det 15 minus.

Det var lite väl kallt för att åka egentligen. Kan ju säga att rånarluvan för mycket uppskattad!

Men vi har ju inte så många tillfällen på oss att göra sådant här tillsammans.

 

Sunneski var helt okej backar. Blev fort lite isigt dock, men det var ju kallt.

För kortare dagsturer- att man bara vill där några timmar.

 

Det negativa var att det inte var så bra skyltat vad det var för backar.

Kunde lika gärna svängt av till svarta backen, men den var avstängd av någon anledning.

 

Jag kommer klä på mig mer till nästa tur!

Tidigare gånger har jag typ haft vinterjacka med termobyxor, men alla har gnällt att det varför mycket.

Man ”ska” ha skiddress med endast underställ under.

Men nej. Vinterstass blir det nästa gång!

 

Men, det var en helt okej dag!

Kort bilfärd hem. Bara 6 mil istället för 17 mil till Branäs!

 

Har inte sovit bra på 2 nätter, så det och utomhusaktiviteten tog ut sin rätt och jag tvärslocknade i typ 3 h...

Ingen känsel i ena stortån, men den böjar komma tillbaka nu.

 

 


Priser vet de hur de kan ta ut! Detta blev avslutningen innan vi åkte.

18 kronor för liten mugg dricka- ej påfyllning (!) och 39 kronor för pizzabiten.

Övriga köket var stängt, konstigt nog.



Det var en tjej som skulle hämta sina skidor i ställningen som fanns utanför, när vi skulle lämna våra och gå in och äta.
Hon hade den tidigare versionen av mina skidor, även hon med Rosa-bandet, så jag fnissade fram -

-Oh, snygga skidor.

Hon stirrade på mig som jag vore helt dum, hur kunde jag tilltala henne?
Vem pratar med främlingar om inte en knäppis?
Innan hon insåg, och böjde sig fram för att titta på mina.

- Ja, dina med! Lite förläget sådär.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0