Lördag!

Jisses, vilket tips jag har till folk som "inte har tid att träna", ex som har familj.
Ut och åk pulka med era barn!
Eller ännu hellre bob! Eller snowracer. (Kalla det vad du vill.) 
Den är tyngre.

Jisses vilket träningspass det var!
Otymplig med alla kläder- men det gav ju effekt det med.
Tungt och varmt.

Jag och lillan åkte bob i backen. Oj, va roligt hon tyckte det var!

Men hon fick ju faktiskt gå upp för backen själv, så efter ett tag orkade hon inte så mycket mer.
Jag drog bobben.
Sen gick vi en promenad. Eller ja. Jag gick. Hon åkte.
Det började snöa lite när vi åkte, vilket ökade under promenaden.
Väl hemma ställde vi bobben vid porten och gick och lekte lite i en snöhög.

Jag undrar vem det är som lärt henne kasta snö?!
Hon kommer bli livfarlig när hon blir stor!

När vi kom in tog vi en varsin kopp varm choklad och myste.

Nu sitter hon i mitt knä, utan blöja. Alltför riskfritt är det ju inte.
Hon har fått sitt lördagsgodis.
Russin och delat degistivekex.
Jag är en tråkig mamma. Inte massvis med socker, färgämnen och annat tjafs.
Men hon är nöjd. Hon älskar russin.

Sen ska vi läsa några sagor och förhoppningsvis så somnar hon nog hyfsat direkt.

Sen ska jag fortsätta experimentera i köket.
Ska leka med chokladtryffel.
Just nu har jag allt ifrån polkakross, kaffe, kakao, oboy och kanel idéer i huvudet som smaksättning.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0