Vad? Hur? Huh?

Nu har jag pluggat i några timmar.

Jag har nästan gjort klart två frågor av 4 i del ett.

 

Har kvar del 2 med 3 frågor, och del 3 med sina 3 frågor.

Hur sjutton ska jag lyckas komprimera ihop allt så det bli 8 sidor?

 

Under dessa 3 timmar sedan jag lämnade lillan hos barnvakten, har jag funderat på lite annat än just tenta.

Vad gör mina klasskamrater som inte har barn?

 

I min livsvärld borde de ha hur mycket tid som helst!

 

Och de som lever själva, ingen sambo, barn eller husdjur.

Borde inte de vara typ klara med sin skolgång nu?

Eller snarare för länge sen?


Ja, jag vet. Min personliga livsvärld nyttomaximerar- och jag visste från början att jag kommer få och vad jag får betala iomed min skolgång.

Hängde ni med? Detta är vad min tenta handlar om.
Visst låter det som hysteri av roligheter?

Jisses, men men. Nu är min sk barnfria tid över, och jag ska hämta lillan.

Jag ska försöka släta över min halvtimmes försening med en låda kokosmums.

Kan funka.



Kommentarer
L

Lätt som en plätt, man får vad man jobbar för.

2010-12-27 @ 20:10:23
J

Ja du man pluggar, rider, lagar mat, tvättar, hmm inte så mycket tid över te annat..

2010-12-27 @ 20:50:44
Curious

Ja jo, man kan få det man kämpar för.

Men ibland är det kämpigare tillfällen än andra gånger ibland.



Allt det där andra gör jag med. Utom ridning

2010-12-27 @ 21:02:46
URL: http://curiousme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0