Inget blir som man tänkt

Hade packat, lagt fram kläder och allt det där.
05.45 så drar jag på mig de där kläderna.
Men! Lillan har ju varit sjuk, och nu har det kommit till ögat.
Hon kunde inte öppna dem!
Hon var jätte hängig och trött och ljudvolymen var inte låg om man säger så.

N skulle åka jämt vid 6, och jag skulle enligt planerna ta henne till dagis.
Vi fick gå och lägga oss igen. Lockade med en vällingflaska och att hon fick ligga i stora sängen.

Hon är jämt pigg annars, usch det skär i mig.

Blev ju inte bättre v att hantverkarna började dra igång med att borra 07.41.
Lillan vaknade och blev rädd.

Sen somnade hon om. Hade inte mycket till chans att fixa till mig då jag låg bredvid och tröstade.
Vid 10 fick hon iallafall gå upp och till barnvakten.
Jag var ju tvungen att ta mig till skolan då vi hade teatern.. annars hade jag varit hemma.
Slängde ner make upen i väskan. väl i skolan insåg jag att jag inte ens borstat håret.

Men allt har visst varit bra, hon har ritat och klippt- bakat bullar.
Faktum är att hon sitter i mitt knä här och varvar mellan två stycken.

Knappt ätit mat dock, och ögonen varar igen jätte fort.
Får se hur natten blir.
Hon vaknade igår, hostig och snorig och hade ont.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0