Om jag hade ett äppelträd

Någon gång, ska jag ha en trädgård med ett äppelträd med goda äpplen.
Så mycket härligare det skulle vara med hösten då!

Nu går jag runt här i skogarna, där gamla trädgårdar växt vilt, och plockar ibland.

Allt gott man kan göra.
Äppelpaj, äppelrutor och äppelmos! Och mer därtill.

Synd att vi inte har större frys, skulle fylla den med mos då..

När jag ser folk med välfyllda träd i sina trädgårdar- men inte gör något åt det.. hu vilken skam.
Har varit nära att knacka på och fråga om jag fick gå och plocka..
Skulle nog ha gjort det om inte jag vetat om mina vilda trän.
Vilket slöseri är det inte, alla ton med bra frukt som slängs varje år!
Bara för att köpa besprutade i affären.

Nu är den försenade söndagssteken i ugnen , potatisen puttrar och mitt nygjorda äppelmos är på kylning..
Nu är jag hungrig


Kommentarer
Linn

Fråga på du, jag tror de blir glada av att någon vill ta reda på dem :)



Vi har två egna träd som lever, resten har itne blivit beskurna.. men grannens är godast!

2010-11-03 @ 10:08:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0