Utbildning

Nu är jag hemma från föreläsningen.
Helt okej. Nya synvinklar och argument.
Som de som säger, typ:

"Man måste ju testa droger, så man vet något"
Svar: "Om du ska bli badvakt då? Måste du drunkna ett par gånger då eller?"

En del har verkligen korkade argument angående droger!
Många säger att om de ska lyssna på någon, så ska det vara någon med erfarenhet.
Men vem säger vad för sorts erfarenhet?
Läs om problemen, som i detta fall om droger, lär dig!
Printa in vad det är för skador och risker- och förmedla det till andra.
För just den informationen, drogens baksida, nämns ju aldrig när någon kommer och ger en ett piller- man får ju bara höra om allt "bra".

Hade något svårt för föreläsaren, men det var som person.
Kanske en dålig dag.
Jag försöker att inte få mitt omdöme om honom skugga över all bra information.

Jag är större än så.

Träffade på kvinnan som sålde våran hund till oss där.
Även hon har börjat plugga. Kul!

Jag älskar utbildning, och de som tar tag i sitt liv för att utvecklas.
Utbildning är nyckeln till så otroligt många dörrar, som annars skulle varit låsta.
Många utnyttjar inte Sveriges enorma utbud.
Tänk de som som inte kan! Så mycket slöseri.

Så klättra uppför i livet för att nå toppen, och glid inte på bananskal- du glider då snarare oftast bara nedåt.


Jag vill göra något med mitt liv. Jag håller fortfarande sållar ut exakt vad jag ska göra,
livet och drömmar förändras under tidens gång, men jag kommer göra allt jag kan
för att få ut så mycket som möjligt.
För min skull. För mitt barns skull. För min familj.
Kanske som en (blivande) förebild?




Kommentarer
Linn

håller helt med dig om utbildning / självutvecklande.

2010-11-16 @ 18:01:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0