Från det ena till det andra

Om en timme ska jag gå till dagis.. Om en timme får det gärna ha slutat regna.. ?
Tror ni det gör det?

Imorse regnade det också, men inte lika mycket.
Då gick jag och myste lite i min vattentäta jacka över att det inte snöade.
Regn före snö...

Det är för tidigt med snö nu.
En vecka före jul och smälta några dagar efter nyår...

Ur ren barna synpunkt är det roligare med snö..
Lillan är galen i att åka pulka..
Jag får nog smita ned till källaren igen innan jag hämtar henne,
för varje gång hon ser den, blir hon smått fanatisk, och vill ut.

Och varje gång får man förklara att man åker inte pulka när det inte finns någon snö ute.

Snö för mig betyder kyla. Kyla betyder i sin tur frysa. Jag i min tur hatar att frysa.
Men främst är det att jag är en sådan dramaqueen.

Här är några av följande:

Det är halkigt ute och man kan falla och göra sig illa.
Det blir snör ras.
Man kan få istappar i huvudet.
BILOLYCKOR!

Det sista är speciellt när sambon är ute och åker
(och då behöver det inte vara snö inblandat- det kan vara på sommaren. Massa exempel där med vatten planing, mer djur ute på vägarna... ja, jag kan fortsätta..)
Då sitter jag som på nålar, och oroar mig och skrämmer upp mig.
Oj, tänk om han inte skulle svara när jag ringer... ojojoj vad mina nerver mår allt annat än bra!
"han har kraschat, voltat, bilen brunnit upp"
Det spelar ingen roll om han inte hörde, hann svara, ingen teckning eller vad han nu påstår skulle ha hänt.
Och sen när han kommer hem och därmed demonstrerar att han överlevt, så sitter jag där och småfnissar lite fånigt och inser hur överdramatisk jag är.



Oj vad detta inlägg spårade ur. Men det brukar vara såhär jag brukar tänka.
Säger någon bu, går massa snabba tankar i mitt huvud, och jag kan komma och säga tillbaka.
Ingen fattar ett skvatt vart jag fått det ifrån.

Men det gillar jag. Det skapar förvirring... jag gillar förvirring. Speciellt när det är min sambo som är förvirrad.

Det är en liten hämd, för att jag är uppskrämd så ofta.



Jag kan vara lite övertrött. Notera ordet kan noga.
Jag kanske inte tål treo citrus... ?
Hade du som läser detta nu, suttit brevid mig n- så skulle jag med väldigt stor säkerhet suttit och petat dig i sidan.
Eller kittla, som jag föredrar att kalla det. Låter gulligare.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0