Gårdagskvällen

Så...
Håret blev bra! Detta ska min älskling få fortsätta med!

Innan vi började med håret ringde en väninna som jag inte hört av från på flera månader.

Ni vet den där känslan man kan få ibland att man liksom bara är med när det passar dem, eller när de inte har något bättre för sig? Lite av den känslan fick jag.

 

Men så ringde hon igår, och så visade sig att det inte var fallet alls.

Jag blev jätte glad! De har dock flyttat flera mil bort, och vi funderade på att åka ut, men så såg vi på i tidningen på nätet att det varit väldigt mycket olyckor så vi vågade oss inte riktigt ut.

Inte så långt bort.


Men jag fick upp humöret avsevärt, och piggnade till.

Vi färgade håret, och jag kom in i duschen.

 

Vi ville verkligen hitta på något, så det blev rätt spontant en bio ändå.

Bestldbiljettrna caen timme innan den starta. För småbrnsföräldrar är detta spontant!
Due Date. Jag gillar inte riktigt han den där med lockar och skägg, men ett kompis par hade sett den för ett tag sen och sa att den var bra.
Den var okej,enligt min mening.

 

Åkte in till stan, och in på Mc Donalds. Det är inte så ofta vi gör det.

Blev Happy Meal med nuggets.

Fick även en påse morötter, två påsar äpplen och en tropikana apelsin.

Detta hade jag med ner på bion.

Själv slukade jag en nästan en liten popcorn, och det jag nyss nämnde.

Och en banan. Jag undrar vad tjejen bredvid tänkte. Alla andra satt med godis.

Jag köpte faktiskt med mig en choklad, min favorit Cookie Cream.

Men jag öppnade den inte ens! Fast det var lördag! Och, ja, jag var mycket medveten om den hela tiden!

 

Jag blir så stolt, över mig själv.

 

Efter så åkte vi hem. Var fruktansvärt kallt.

Jag sprang upp och hämtade hunden som skulle ut, menans N parkerade.

Jag satte fort på termobyxorna, vantar och mössa och tog rundna själv faktiskt.

Duktig flickvän.

 

Vovven mår bättre nu. Hon kräktes i lillans (!) säng, men det upptäcktes direkt så det hann aldrig gå igenom. Det var nog medicinen som vi tidigare fått för tassarna.

Men sen har allt varit bra.

Nu ligger hon och drömmer. Vet redan nu att hon inte uppskattar att gå ut nu, blåser och snöar.

Hon tittar förfärat på mig som om:

”Varför gör du det här mot mig? Hatar du mig?”

Det är sant! Hon gör sina behov så fort som möjligt och springer tillbaka.

Detta är när det är för kallt, snöar och definitivt när det regnar.

 

Oj vad långt inlägg det blev.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0