I like SJ

Igår morse så stannade tåget cirka 100 meter ifrån stationen där jag skulle av.
Någon hade med grävmaskin grävt av strömkabeln till spåren.

Jämt innan, när jag tog på jackan hade jag lite önsketänkande om att jag hellre skulle sitta kvar på tåget en stund till.. och min önskan slog in.. varför önskade jag inte om en miljon ?

Vi satt i en halvtimme extra. Pågrund av säkerhetsskäl så kunde de inte släppa av oss innan. Lite retsamt. Jag la mig raklång över de tre sätena och vilade. Inga fel alls.



De bjöd på varm choklad i kompensation.



Men det mest komiska av allt?
Jo- det var att denna morgon , var tåget försenat redan vid start, hela 9 minuter..

Och som kompensation?
Ännu en varm choklad OCH en delicatoboll ..

Jag kan nog lätt vänja mig vid denna frukost..


Jag undrar bara, att jag nu bjuds 2 dagar på rad, men hela förra året stod jag endast och frös då det var förseningar.
Men men, ibland kan förändringar vara förbättringar.




Kommentarer
sandra nensen

haha låter inte helt fel :)

2010-10-29 @ 11:42:27
URL: http://sandranensen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0