Balkong projekt: Dill




Jag fick en halv påse med dillfrön från svärfarmor.
Jag har ju funderat på vad man ska ha på balakongen, och dill var något av det jag tänkt.
Har dock hört att det inte var det lättaste att få upp så jag tänkte att jag skippar nog det.
Men.. Nu fick jag ju påsen, så jag kunde ju lika gärna testa.

Nu är det så att alla runt mig som just nu odlar är sådär duktiga med små kit och speciella odlingslådor etc. Själv tog jag en sådan där tom godislåda- sådant jag tipsat om tidigare till bakverk..,
Slängde ned lite jord, alla frön huller om buller. Inget centimeter avstånd här inte.
Lite mera jord och vattnade. Kommer det så kommer det tänkte jag.

Gick och kikade flera gånger om dagen i ett par dagar, men inga groddar.
Tänkte att jag väl dränkt de små stackarna. Men lät den stå kvar.
Men så stod jag i fönstret förut, såg något grönt och lyfte på locket. O se där...
Men, ska nog inte varför kaxig...


 



Kommentarer
sandra nensen

blev brödet gott?

2011-04-30 @ 17:36:22
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Linn

en annan smart tipsblogg: http://smartavardagstips.blogspot.com/2011/04/smarta-blomkrukor.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SmartaVardagstips+%28Smarta+vardagstips%29



om du vill kika :)

2011-05-01 @ 13:36:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0