Läggdags



Ja, nu är det läggdags även för den stora damen.
Egentligen skulle det nog har varit vid samma tid som lillan om inte tidigare. Men jag drar mig verkligen för att göra det. Hade fruktansvärda mardrömmar, och vaknade innan klockan ringde. Försökte lägga mig med det kom obehagliga drömmar i mitt halvslummer. Hoppas det inte blir en ny period till. Jag kan nämligen få långa perioder, att jag drömmer hemska drömmar varje natt. Hade en fyra veckors praktik, på en lyxrestaurang till på köpet som jag var allt annat på hugget att lära mig något utav, och drömmarna började innan och slutade efter denna praktik. Gick som en zombi ibland. Jag brukar nämligen vara helt förstörd efter sådana nätter. Som en kaffejunkie som inte får sin kaffe på morgonen. Men har några härliga såser i min egna receptbok, så något gott kommer från den praktikplatsen i alla fall. 

Ska ut med hunden också, inte för att jag tror att hon gärna lämnar den mjuka fotändan av lillans varma säng direkt. Tidigare idag hade jag tänk dra på mig inlinesen nu på kvällen, men inser nu att jag dragit på det för länge och det är alldeles för mörk just nu. Drar mig nog för att det betyder att efter promenaden så brukar jag i regel gå och lägga mig. Vill inte lägga mig. Baka något? Kanske ska ut och ta en redig löprunda, en sådan som man kommer tillbaka hem av ren viljestyrka och att andan har jag tappat bort för länge sen långt bak längs vägen. En sådan som man sedan tvingar in sig i duschen och sen somnar gåendes till sin säng.

Ja, jag drar mig för att sova.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0