Den stränga föräldern skrattar sist



Lillan har sin far lindad runt sitt lillfinger.
Är vi och handlar och hon råkar säga att hon vill ha något så brukar det komma en suck: "Fråga mamma, du vet vad jag säger".

Jag brukar då blänga på honom, då han gör mig till "the bad cop"- den föräldern som kommer med domen. Och att det är 50 % chans till att få ett nej. Som tur är har vår dotter inte riktigt tänkt på detta, för hon frågar den av oss som är närmast. Så hon har inte börjat att enbart fråga honom om det hon nu vill ha. Hon tar nej som ett nej, speciellt nu när vi kan säga att det snart närmar sig tomtedagen. Den dagen hon blir som de ungar som hysteriskt skriker och gråter och på så sätt försöker manipulera till sig tingesten i fråga är den dagen hon får sluta följa med till affären.

Men jag hämnas lite ibland på min sambo. Han får vara den som packar upp det de köpt. Och just nu är det ju mycket Barbie som gäller. Han lekte aldrig med Barbie när han var liten, och därav sin brist på vetskapenskapen som ligger bakom en Barbie förpackning. Jag lekte med Barbie när jag var liten och jag minns exakt att varenda del sitter fast i kartongen.  V a r j e   d e l . . . Gärna på flera ställen.

Så när de nu köpte ett veterinärset, så placerade jag mitt emot vid köksbordet och rörde inte ett finger, inte ens när en smått desperat pappa utbrister ”Men va fan, sitter den här saken fast i mer?!” Det tog honom strax över 20 minuter att få fram alla delar. Så i 20 minuter fick jag sitta och skratta. Och fota. Och skratta ännu mer.




Kommentarer
L

Förväntar mig en hel del foton på bilddagboken nästa gång jag loggar in!

2011-12-12 @ 21:05:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0