Hyacinter



Pysslade häromdagen ihop ett blomsterarrangemang. Sambon köpte 3 hyacinter till mig. Jag älskar hyacinter. Det är vinterns motsvarighet till försommarens liljekonvaljer som faktiskt är snäppet underbarare. Mossan plockade jag ju med lillan och Sonia, det fina med mossa är ju att det ju bara är att blöta upp den igen om man vill arrangera om den. Men måste säga att bilden verkligen inte gör den helt rättvis. Men men.

Mossan tog dock slut, och jag vill ju pyssla med lillan lite också. Så idag tog jag och hunden oss en långpromenad i skogen och plockade in lite till. Inte en människa i skogen, det var tyst och solen lyste. Hunden sprang och sprang och jag bara njöt. Dock blev det lite jobbigt att ta sig upp för berget lite men det var det värt. Älskar att bo här, känner skogen bra. Jag vet vilken sida av den där det faktiskt växer vitmossa, vet vilket träd som ger de finaste kottarna...



Tips: Klipp av de värsta av rötterna när du rensar mossan från barr och annat. Rötterna är mycket blötare och tar längre tid att torka än resten, dumt om det kanske möglar. Och så blir det snyggare att slippa mörka partier om man nu gjort som jag - gör ett arrangemang i glas.



Kommentarer
L

De är fina men de ger en sån hemsk huvudvärk.

2011-12-08 @ 18:45:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0