Lite från igår

Godmorgon! Typ. Sovit ut nu. Tror jag somnade runt halv fyra i natt. Min kära familj gick upp själva och lät mig sova till 11 ungefär. Sen in i duschen för att bli människa och nu frukost. Godmorgon juice och en smörgås med rostbiff. Lillan är nu på väg till bussen, som ska ta henne till tåget. Hon ska åka tåg till släktingen vi ska till med sin gammelfarmor. Vi andra åker bil och ska hämta upp dem på tågstationen.

Igår gick väldig bra. Mest bokat idag, dock var flera i personalstyrkan sjuka, så vi var lite nervösa innan det drog igång. Själv fick jag och en tjej hand om posten, som var 80 personer som var utplacerade på 6 bord.

Kvällen original: En man kom och började skälla ut oss efter noter, över att han och hans sällskap inte fått någon öl. Att människan inte fattade att han var en av 80 som satt på det bordet som fylldes på sist, och det bordet som jag personligen inte skulle ta då jag och min kollega delade upp borden och just det kommer jag inte fram så bra vid just med magen. Eftersom det fylldes på sist så var det därav att vi tog det bordets beställningar sist. Och att minsann tittat hur vi arbetar och de andra borden fick så mycket uppmärksamhet och minsann fått påfyllning. Vilket inte alls var sant. Vilket jag talade om för honom också. Pedagogiskt. Han betedde sig som en unge och när han vägrade mig att få prata klart och för att sedan gå ifrån mig efter att han hävt ur sig en massa saker sa jag helt enkelt högt och tydligt att "- Ja, det är ju inte min kväll som nu blir förstörd, och då du inte lyssnar eller stannar så kan vi ju inte lösa vad nu problemet var".

Flera av hans arbetskollegor, som satt vid hans bord, ropade att jag inte skulle bry mig om honom och helt enkelt strunta i mannen. Så i slutänden så blev hans försök att skämma ut oss och framstå i dålig dager hans eget fall och det är nog han som får skämmas på måndag. Jag tänkte inte så mycket mer på honom, jag var ju inte vid det bordet så ofta. Men kollegan kom och berättade att mannen senare hade kommit fram och bett så mycket om ursäkt. Bra det, sådant gillar jag. Själv såg jag nog inte ens mannen på resterande kvällen ens.

Det är så tråkigt när folk sitter och hetsar upp sig helt i onödan och börjar dikta om vad som verkligen händer. Själv är jag rutinerad så det är att hälla vatten på en gås när det blir saker som faktiskt inte är mitt fel. Men det finns ju de som jobbar för första gången och inte har så mycket skinn på näsan. Så jag är glad att det var jag som fick just denna mannen, då han bara förstörda kvällen för sig själv och inte för mig.
 
Nåja, nu ska jag göra mig i ordning.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0