Mama licious



När jag väntade lillan så totalvägrade jag att köpa mammabyxor. En hårsnodd fick duga för att stänga igen byxorna och långa tröjor fick dölja den öppna gylfen. Min barnmorska suckade varje gång ”Just det ja, det var du… När ska du köpa mammabyxor?” 


Men denna graviditet har inte varit som den andra alls.
Jag har mått så illa och jag har gått ned i vikt. Stor mage har jag men exempel låromfånget har minskat så de byxor jag har hemma har blivit förstora. Mina jeansleggings hänger runt benen och rumpan, men själva resåren sitter åt för hårt. Så nu har jag gett med mig. Ett par mammabyxor finns nu i min garderob.  Enkla svarta med fickor fick det bli. Så kan jag ha dem när jag arbetar med. Två flugor i en smäll med andra ord.


Tyvärr sitter de rätt illa, så som de byxor jag redan har.
Trots att det är storlek S. Men det är inget tryck om magen – vilket jag totalt älskar! Hoppas på att må bättre, och gå upp i vikt, under återstående tiden så jag växer i byxorna. Det är ju faktiskt flera kalla månader kvar så det får vara en investering.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0