Ännu mera snö

 

Igår fick jag en dubbel träning.

Dels av step up, men när jag väl var hemma i Karlstad igen var det möjligen mer snö här än i Kristinehamn.

 

Det värsta var att lillan glatt frågade på morgonen om hon kunde få åka pulka.

Det var ca 2 cm snö då, och de tidigare dagarna så har det smält bort när jag väl hämtar henne.

Så jag svarade nej.

Bob då? Nej även där.

 

Så ja, jag får ju skylla mig själv. I ca 15- 20 cm snö, oplogad väg, släpade jag vagnen bakom mig i lättar form av uppförsbacke, med en sur dotter traskande bakom mig.

Hon fick inte sitta i vagnen, då hade den definitivt stått still!

 

Trots de stora hjulen så fastnade det snö i dem så man fick sparka bort dem.

När det på ett ställe var en smalt plogad väg- så var det ju istället två stora snövallar som man skulle komma över. Lillan var inte det minsta glad, men mutade henne med att ”vi kan ju gå hem och åka pulka”vilket gjorde susen. Detta i tron om att hon väl skulle ha tröttnat på snön som vräkte ner och hon fått nog av att pulsa runt och hellre ville gå in och ta en kopp varm choklad.

 

Men det sista ville hon inte göra. Så mamma fick bita i det sura äpplet och gå upp och hämta pulkan och så var vi ute i över en timme. Åkte i backen och byggde en snögubbe.
Den ställde vi nära så vi skulle se den från köksfönstret.


Säger det åter igen. Ut och åk pulka om ni vill träna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0