Långhelg

Idag har jag varit rätt effektiv. Var ledig idag, sen är det som vanligt helg och så är jag ledig på måndag.
Alltså långhelg.
Det känns som det är lite varannan dag sådant händer.

Efter en lång sov morgon och mys med sambon som också var hemma, så städade vi snabbt ihop och packade.
Åkte iväg in till stan och bytte jackan och byxan till en större storlek.
Väl där hittade jag en bedårande liten ryggsäck till lillan från samma märke som jackan och byxan!
Så den följde med hem.
Beställde fotbolls domar kläder. Sen bar det iväg till dagis.

Sen åkte vi hem till min mor och lämnade några kartonger samt hämtade upp syster yster.
Stannade i Kristinehamn och åt på Träslotten.
Halvt i en tugga insåg jag att de har exakt samma tapeter som vi har i vårat vardagsrum.

Till slut hamnade vi hos svärmor i Degerfors.
Imorgon ska jag och N dra med oss systeryster, lillprinsen och svärmors makes barn An och Am.
Vi ska släpa med dem i varje vrå i Bodaborg.
Har fått blodad tand.

Kanske är för att jag har det hyfsat i färskt minne hur man gör...

Nu har jag snabb bakat lite, varit iväg och köpt äkta coca cola (inte kolsyremaskin cola) och vi ska äta hemmagjorda semlor strax hela bunten.
Vi är nu hela 11 pers och 4 stora hundar under detta tak.


Idag började jag mitt (hemliga) stora projekt med stort P!
Återkommer längre fram om det.
Jag är väldigt spänd!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0