Madcon

Har haft en låt i huvudet ända sedan jag var i Norge.
Madcons låt Glow.

En kväll var det uppträdande, och bygdens skola hade en klass där och de uppträdde med denna låt.

Synd var att det var en tjej, som var sist på programmet som hade samma låt, så hon stod i princip och härmade första gruppen. Blev lite fel där.

Sen gillade jag den, men hann aldrig notera, när den var på Eurovision.

Lite roligt är att de är från Norge med.


Men ibland blir låtar lite extra bra när man refererar till en händelse.

Förra året var det också uppträdande. Dennat uppträdde en lite svensk kille med en väldigt ovanlig sjukdom till.
Han mimade dock, men han stod alldeles ensam och gjorde det. Så denna låt är verkligen speciell för mig!

Tänk, en kille som har det så svårt- uppträda till denna! Otroligt!

Orginalkillen är också svensk, Ulriks (Lilla melodifestivalen 2009) En vanlig dag var låten jag fick med mig hem till Sverige spelandes i mitt huvud.



Ni får kika in på länkarna, ni kommer till youtube.
Har ingen aning om hur man får in videos. Någon som kan lära mig?

Har ni några "speciella" låtar, och isåfall varför?

(Obs! googlade bilderna) 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0