Flyttmat?

Här är ingen rast och ro inte. Här packas det för fullt.

Hur kan man samla på sig så mycket saker på bara 4 år?

Om man utgår vad det är för några som bor i denna lägenhet från dess saker så

ser man att vi i denna familj är en:

Aktivt sportig barnfamilj med bokintresse.

 

Hängde ni med?

 

Nu har förrådet börja byta plats, och på fredag klockan 07 kommer vi hämta nyckeln!

Hyrde lastbil från kl 08, men ändrade till 11 då flytthjälpen blev försenade än vad som är tänkt.

 

Så då ska vi ta våra två bilar och ta allt det där ”mindre” och det som lätt går sönder.

Snart gäller det! Känns så overkligt!

När jag kom hem från Norge, så gick jag in på toaletten. I mitt ”jetlag”, tillstånd efter ca 7 h i minibuss, filosoferade jag att

-Ja, här kommer jag ju inte sitta något så mycket länge till!


Som sagt, här packas det. Då metadelen av skafferiet har packats ned, så hade jag och N en kort disskution och enades snabbt om att vi kommer luncha ute framöver till flytten!

Jag är hemma imorgon, så något kan jag ju slänga ihop. Min lunch idag blev dock mongolisk buffé, så det jämnar ju ut sig.

Sen på fredag har vi räknat på att vi kommer bli ca 10 pers.

Inte alla, mig inräknad där, är inte i bära-tungt-i-trappor skicket dock.

Men istället för den sedvanliga flyttpizzan funderar vi på att bjuda på en klassisk smörgåstårta med några liter coca- cola och fanta och sallad till. Vad tror ni?

Har ni några rekommendationer på ställen i Karlstad? Namn och priser tack.

 

När vi hade lillans dop gjorde vi det enkelt för oss och beställde 4 gigantiska tårtor. Har nog inte ätit det sen dess, så det är väl på hög tid.

 

Nej, packningspausen får vara slut nu. Så jag kommer i säng i hyfsad tid,



Kommentarer
L

låter gött med smörgåstårta, nog mera uppskattat än en sladdrig pizza!



http://www.valberg.nu/alvenastartan/tarta.htm

men det är i älvenäs (vålberg).



hör runt på olika ICA annars, de brukar vara bra.

2011-01-24 @ 23:45:45
Michaela

Vi köper alltid från råtorp, kolla hemsidan, kommer inte ihåg priserna.

2011-01-25 @ 19:16:57
URL: http://mixiz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0