Sista natten

Imorse insåg jag att att jag inte kommer gå på bussen där jag brukar på mornar något mer.

Inatt är sista natten i denna lägenhet som varit vårt hem i över 4 år.

Där min dotter levt hela sitt liv.

Dessa väggar har sett och hört mycket. Jag trivs så bra. Önskar bara att den hade några extra rum till! Visst, det ska bli skönt att få större, komma ner i trapp antal och nya grannar.

(Hoppas på det bästa.) Men ändå. Känns lite sorgligt. Jag gillar inte farväl.


Tänk, jag som tjatat så om flytten, räknat dagarna till och med!

Nu är köksbord och stora sängen ned monterad.

Lillan var lite fundersam varför det stod två motorer i hennes rum. Stackarn.

Inte fick hon leka med dem heller.

Lite saker kvar. Saker som trillar ut, sluppit igenom eller liknande.

Allt kommer slängas i en sista låda.

 

Hämtade 10 banan lådor till förut.

Vi köpte 5 flytt lådor för 100, sedan 8 banan kartonger för 5 kr styck.

Sen 5 av grannarna. Sen kom vi på den briljanta idéen att vi faktisk har en kompis som är chef på en av de Pekås affärerna här i stan, och sen har vi hämtat X antal där.

Gratis. Tackar!

 

Imorgon kl 07 hämtas nyckeln. Lillan till dagis.

Upphämntning av svärfar, mor och kanske far.

Sen körs två bilar med det ömtåliga- vissa kartonger, blommor etc.

Kl 10.30 hämtas smörgåstårtan på Råtorp, och kl 11 ska vi hämta lastbilen.

Vid elva kommer svärmor och hennes man och ett par fler.

 

Så det är väl lite om morgondagen.

De nya som ska flytta in här, ska få nyckel så de kan börja flytta in saker i lillans rum.

Ett rum vi slipper städa.

 

Ska väl ta och bädda våra madrasser och lägga oss i tid så vi orkar med morgondagen.

Vem avundas mig? Vem vill byta pats, bara för helgen?



Kommentarer
Giia

Inte jaaag! För jag ska på två bröllopsmässor! Wiie! :D

2011-01-27 @ 22:23:36
URL: http://idagabrielle.blogg.se/
Linn

Har vi varit så förfärliga grannar?

Vi hade en fest som inte störde och jag köpte med mjölk till dig när du hade slut så jag antar att vi hör till de bra grannarna! Vilka skulle flytta in efter er då? Några du känner till?



Lycka till med flytten, jag är hemma efter lunch imorgon om det skulle vara nåt (förhoppningsvis är jag frisk, har feber idag)

2011-01-27 @ 22:30:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0