Ofräsch men social

Ni vet de här dagarna som man aldrig fixar sig, orkar inte tänka på vad man har på sig, inget smink och man undrar om man ens tittat på en hårborste under dagen? En sådan dag har jag haft idag. Och, något som sällan slår fel, så träffar jag alltid på någon ute som man känner.. När man väl är fixad, eller vardagsfin så ser man knappt en människa som man känner igen. Ungefär som med telefoner, när man har tid så ligger den där tyst, och om man väl gör något så ringer minst halva telefonboken.

Jag gick ned till dagis. Slängde på mig en jacka, vilket egentligen var för varmt insåg jag senare. Under hade jag en urtvättad t shirt. Efter hämtningen gick vi ut med hunden, och där sitter jag på en parkbänk, med något utav en laktosmage, röd av värme och jag var i tankarna redan i duschen... Då kommer det en nyinflyttad bekant gåendes, där av alla ställen, som till mig synes var både slank och fräsch medans en annan nog såg ut som något katten släpat in. Nu tar jag nog i. Det är det ju inte så att jag går stylad från topp till tå annars ändå, utan går väldigt ofta osminkad, det som ibland är på är lite mascara och kanske ett läppglans. Men ja, ni förstår nog hela grejen...  

Tidigare har det varit en av sambons gamla klasskompisar, en söt glad tjej. Henne möter jag i princip alltid när jag är så långt ifrån söt och glad själv. Oftast är det i affären, och hon ser jämt så pigg och fräsch ut medans jag i tanken ligger i sängen och snarkar. Eller på långpromenaden, hon hoppade ur bilden med AC och jag kom dragandes på en barnvagn i uppförsbacke. Tillägg till detta var lillan var på dåligt humör, då hon inte fick stanna och leka på lekplatsen just då, och mitt humör var inte jätte bra heller. Hon måse ju tro att jag jämt ser ut sådär...

Jag vill också vara sådär pigg och fräsch samtidigt som man är söt och glad. Men nej, folk man känner prickar minsann alltid in när man ser ut som värst. Det är bara sucka och skratta åt sig själv. Nu är jag iallfall fräsch. Nyduschad. Iklädd min härligaste långklänning- så jag känner mig rätt söt också. Och glad kommer jag bli såfort lillan har ätit upp maten. Det där med pigg kan vi prata om imorgon. Eller efter att jag har ätit något...  Ordningen är nästan återställd. Någon som vill ses ute? 



Kommentarer
Malin

Jag tyckte inte du såg ofräsch ut, tycker däremot att JAG såg extremt ofräsch ut :P Så det kan vara. Vi är våra egna värsta fiender eller hur man säger ;)

2011-07-06 @ 19:54:31
URL: http://svarttusch.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0