Easy cover all red

Köpte mig ju en sådan här för ett tag sedan, men den försvann under mycket mystiska omständigheter vid tidpunkten då jag var på Malta. Mycket trist. Men idag så köpte jag mig en ny. Är man förälskad så är man. Känns som den nödlösnings foundation som jag använt mig utav när jag väl sminkat mig inte funkat som den ska, utan nästan bara gett mig mer att dölja... Ser fram emot att börja använda den, då jag gillar att ha så minimalt med smink på mig, särskilt sommartid!

Denna lilla (läs: verkligen lilla) burk kostar normalt 165 kronor och finns på MUS (Make Up Store). Med medlemskortet betalar du 157 kronor. Men den är väl värd pengarna! Finns även en variant för att dölja blått, och även i en trippelburk för diverse som man vill dölja. Jag behöver bara för att dölja rött. Som trasiga blodkärl och ärr. Cover red är helt suverän för just detta! Använd en spatel eller en liten tandpetare för att ta upp  - de inga fingrar! Bakterier! D t är så pass lite som faktiskt behövs. Iallafall för egen del.

Skulle jag välja endast en enda sminkprodukt att leva med, så är det denna! (bortsett läppsyl, men det är ju ren överlevnadsprodukt...)



"Mycket lättarbetade neutraliserande concealers. Eazy Cover all Blue innehåller orangea pigment som effektivt tar bort blåa partier i ansiktet. Eazy Cover all Red innehåller gulgröna pigment som döljer rött. Denna typ av concealer är tunnare och krämigare i konsistensen, passar därför även en torrare hy."

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0