Balkong projekt: Tomatplantor del 2



Ja, min balkong levde (och lever fortfarande) faktiskt efter min Malta resa! Alla blommor var jätte fina! Det tråkiga var att efter att några dagar från min hemkomst så hade det stormat under natten, så när jag kom på balkongen så låg balkonglådan upp och ned! Tur i oturen var att tomatplantorna var såpass stora och sega i stammen att de blev böjda. Dillen fick sätta livet till dock, så det kanske växer vidare på soptippen?

Jag har varit medveten om att tomaterna behövde planteras om, då de stannade i växten. Tog tag i det idag. Planterade om lite annat också i rena farten, flyttade på ena bönan och arrangerade om bland krukorna.



Ser ni vad stora det blivit? Minns ni förra omplanteringen?



Här blev det tillfälliga slutresultatet. Gissar på att de snart ska planteras om igen. Men Det får bli en annan dag, måste hitta några vägg amplar eller komm på något annat. Annars får jag snitta upp en stor jordpåse och plantera rätt i. Det löser sig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0