Lite om hur jag hade det igår

Blev sent igår. Det blev mycket folk, mer på slutet och givetvis, samtidigt. Jag och den andre kocken såg förvånat att klockan började närma sig nio när den nyss varit halv sex. Vi muttrade om att efter dessa beställning skulle vi gå ut på bryggan och ta två minuter frisk luft. Precis när vi ropat ut att det var mat i luckan och förklädena börjades knytas upp så hörs maskinen hacka fram och en hel rad rätter skulle tillredas. Vid halv elva kom vi ut med en varsin coca cola. En servitris kom och småpratade lite, klädd i fleecetröja. Vi satt i t-shirtar och det nästan ångade om oss. Det är varmt i ett kök!

Låg i sängen vid halv två.Det pulserade i fötterna och upp mot knäna. Som tur var sov lillan väldigt länge. Smög till henne en flaska välling vid sju när hon höll på att vakna och hon tvär slockna. Till kvart över tio! Jag undrar hur länge far och dotter var uppe och hade lördagsmys? Man kan ju undra…

Vid två ska lillan till svärfarmor och lite senare ska jag iväg och göra ett varmt pass igen. Men jag trivs! Funderar på om jag ska baka något gott nu. Eller snooza ner mig vid lillan. Eller gå och måla. Eller läsa.



Kommentarer
L

vart jobbar du?

skulle vara kul och gå dit o äta n¨ngång:)

2011-06-19 @ 17:27:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0