Renoverad: Ram



Skrev ju härromdagen att jag hade lust till lite allt möjligt. Gjorde ju lemon curden, men började även på att måla om en tavelram! Har haft en jätte ful ram sen jag var liten, varför jag har sparat den vet jag inte, men nu var jag glad att jag hade gjort det, så jag kunde hitta på något. Det är roligt att renovera om saker ändå.

Tidigare var ramen i en konstig orangerosa färg med vita ränder.. Ja, ni hör ju hur det låter. Började första dagen att grunda den, lät den torka och avslutade färgen dagen efter- alltså igår. Sen fick den torka ordentligt till idag. Och idag så rengjorde jag glasrutan, då den inte gick att ta loss (!) och ramade in en bild som lillan gjorde. En av hennes första huvudfotingar, som föreställer sin pappa!

Nu hänger den i hallen. Har ni något ni kan/vill/tänk göra om? Vad gör ni med era barns konst? Eller har ni sett någon som gjort något roligt med barns konst?







Efter att ha lusläst (läs: lagt direkt i pappersinsamlingen) denna tidning, använde jag den som målarskydd för att slippa färg på bordet. På glaset fick jag klippa till ett papper och föra in under ramkanten för att skydda glaset.



Då glaset var tvunget att vara kvar så löste jag problemet med att då ramen var målad skulle fastna i tidningspappret under torkning. Jag la helt enkelt det jag hade på bordet runt mig under och höjde den alltså från pappret. I detta fall fick en hålslagare och en cykellampa rycka in. Här nedan blev det färdiga resultatet.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0