Snart drar det igång





Nu börjar vinbären att mogna, och vad jag längtar! Här ska bakas pajer, saftas, göra gele och allt annat gott! Har haft ett ställe i flera år som jag har plockat på men som jag gissar på drar sista sucken i år. Vissa buskar gjorde redan det förra året, då de varit vilda och aldrig blev beskärda. Dit vi nu har flyttat, renoverades gården för föera år sedan och nya buskar sattes. Detta året tror jag det blir väldigt mycket- överallt! Inte mig emot. Om bara gårdens alla ungar ville sluta de gröna karten så kommer det nog gå vägen.

Smultronen har ju varit igång ett tag, men de såg så härliga ut att jag bara var tvungna och fota. Jag och lillan brukar gå jämna svängar för att leta upp de små röda godsakerna. Och med detta väder, som måste vara mumma för naturen egentligen. Regn, sol, regn och sol. Gissar på att det snart kommer finnas hur mycket blåbär som helst! Här ska plockas! Lill lill är ju tillräckligt gammal nu att ha med ut och kanske kommer det finnas några bär  kvari hennes burk i år?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0