Kvällsmänniska

Kom hem efter 21. Städade undan lite efter min familj, satte mig och varva ned framför datorn med en isglass. Kikar på favorit bloggar, kollade tidningen och mejlen.

N spelar online tv spel med en vän. Ja, det är ju dumt att faktiskt träffas och spela tillsammans…

Fusk skulle jag man kan kalla det när de spelar, och berättar för varandra vart det sitter andra spelare.

Även om de är i samma lag eller inte…

Taktik kallar gossarna det…

 

Plattade håret, har varit lockig de senaste dagarna. Roligt att chocka folk.

De tror inte riktigt på mig när jag säger att det enda jag gjort är att gå ur duschen…

Sitter här nu med peeling/ ansiktsmask.

Peelar ansiktet först sen låter man den sitta tio minuter så är man jätte mjuk och fnas fri sen.

Ska ta en upp fräschande dusch innan läggdags också. Ska på möte imorgon bitti, och jag är ingen morgon människa alls.


Hur ska det gå med mig när skolan börjar igen. Tur att vi ska ställa fram klockan i helgen. Alltid något…

Bara två dagar kvar på praktiken.

Ynka två av sex veckor. Det är hemskt. Jag trivs så bra.

 

För övrigt idag så bakade jag hallonpaj till tonåringarna.

I måndags var det choklad muffins, och tisdags blev det åter choklad muffins och en skål med ljus och en skål med mörk choklad mousse.

Sen har jag faktiskt pluggat lite, på ”arbetstid”.

 

Gjorde en tavla till en kollega... Vi håller på att rensa ur ett förråd, och då kom en gammal affisch fram med en vältränad Christina Aguilera i yngre dagar fram.

Hon fick sig en puss av kollegan, och jag och det andra vittnet garvade och bestämde oss i lönndom att herrn skulle få den inramad….

Vilket den blev Och inslagen. Och hängd på väggen. Och öppnad.




Och garvad åt. Gjorde en liten teckning med, som jag glömde fota. Få se om jag gör det imorgon.
Visst är det typ den snyggaste bilden någonsin på mig?

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0