Lördag än så länge

 

Jag vet inte vad som hände riktigt.
Jag trodde det skulle vara en sådan där dag idag som jag inte ville göra något alls.
Men icke. Storstädningen gick i bara farten.
Tvättat, Bäddat, Badrummet är skrubbat och speglar rengjorda.
Dammsugit- till och med i soffan, kuddarna har fått bli smått misshandlade efter damm och stått ute på balkongen. 

Sen gick jag och lillan ut och gick en långpromenad utan vagn!
Först gick vi och slängde massa papper samt kartongen till bokhyllan i pappersåterviningen.
Sen så gick vi hem till gammelfarmor och fikade och lämnade tillbaka sy maskinen.

Nu ligger hon och sover och jag tänker seriösa tankar på att jag ska ta och gå en sväng och dammtorka lägenheten.
Lillans rum är den enda som är kvar att dammsuga, kan ju inte gärna göra de nu dock.

Ska laga mat med. Köttbullar får det nog bli.
Och förbereda "fin maten" till ikväll då N kommer hem. Ställa colan på kylning.
Ikväll blir det mys.

Funderar på om man ska baka något.
Har ett jätte bra recept på muffins någonstans. Dumt nog har jag inte skrivit in den i min kokbok.
Att jag aldrig lär mig. Har ju redan förlorat världens godaste kladdkake recept.
Jag som inte ens är så begistrad i kladdkakor.

Funderar även på om det är värt att gå och hyra en film.
N slutar ju vid 20, och då är det ju melodifestivalen som han promt vill se.
Men det vill ju inte jag...


Vad har ni i tankarna för eran lördag?



Kommentarer
L

N blir hemma och har grabbkväll med grabbarna i gänget och jag knallar över till grannen för tjejkväll med tjejerna i gänget!

2011-03-05 @ 15:53:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0