Mörkbrun nr 24


Två gånger i rad har jag nu färgat mitt hår med denna färg.
Eller ja, toning ska det ju vara och "tvättas" ur efter 24 tvättar eller vad det nu påstås.
Nu funkar faktiskt inte det, för er som hoppas.
Men det är inte det jag är ute efter.

Jag vill bara inte ha den där skarpa kanten som blir av att färga till så mörkt hår när man har relativt ljust hår från grunden. Blir ju en motorbana om man inte slänger in en färg med ca 4- 6 veckors mellan rum.

Provade denna förra gången. Och det enda negativa som jag såg det, var att färgen fastnade lätt och blev fläckig i hår botten- antagligen för att jag är en sådan torris så det fastnar.
Men det försvinner när man tvättar håret med shampoo!

Sen har det varit helt perfekt. Bra nyans- jag bryr mig inte ens om den aningen röda tonen som kommer fram i just mitt hår. Är ju väldigt röd i mig själv. Färgen sitter bra, hela tiden!
Dessutom var den billig, det var delvis därför jag provade också.
Det är ju faktiskt en rätt onödig kostnad att färga håret såpass ofta.

Finns nog lite överallt, men utgick från eleven för att hitta bilden.
Att jag aldrig tänker på att fota när det faktiskt är dagsljus!

Kostar 59 kronor på eleven.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0