Städdag

Städdag.
Har försökt få in att varje söndag ska vara en ordentlig städ dag. Alltså, dammsuga extra noga, dammtorka, vattna blommor, tvätta upp, gå iväg till papperssorteringen och gud vet allt...
N har lyckats pricka in att han inte är hemma varje söndag typ jämt. Så även idag.
Men då båda var hemma på dagen i fredags, så fick han åka på en luring och städa upp såpass att det inte skulle vara lika tungt idag. Var sagt att han skulle sluta 18 idag. Jämt innan 16 så var jag i princip klar.
Och vid 16 så ringer han och berättar:

-Jag har slutat tidigare, bra va?

Nu är i alla fall disken "sparad" till honom. Jag vägrar att diska! Och så får han laga mat.
Jag ska lägga mig och läsa eller något.
Barn- och hundfri. Funderar på om han ska få skära maten och mata mig med...

Ikväll vill jag se film. Var någon kl 21 som jag tidige tyckt verkat rolig när man ska hyra film.

Eller om jag skulle börja med "veckostädningen" av min kropp.
Epilera bort lite hår, ansiktsmask, manikyr och pedikyr..




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0