Värmestyling



Här har ni bland de senaste gåvorna jag fick av N.
En ny platt tång samt värmeskydd.
Nu har jag provat dem en tid, och jag är helt kär i tången.

Ga.Ma Cp1 ceramic ligger på en 1000 lapp, då han köpte den hos frisör.
Men finns på nätet billigare, räkna dock med frakten.
Värd varenda krona. Håret blir blankt och fint så det går fort.

Keramikplattor som når 200 grader på ca 10 sekunder.
Kallnar fort med. Perfekt för dem med lite tid.

Dock så ska man inte hålla tången stilla i mer än 2 sekunder.
Med roterande sladd! Det sista är nästan det bästa!
Funkar även att locka och våga håret med.

Osis Softn Straight ligger jämt under 200 kronor.
Jag föredrar sprayer före cremer, så jag kommer nog inte köpa just denna en gång till.

Ska visst finnas i spray variant dock, så kanske man ska pröva.
Jag gillar inte onödigt kladd. Lite svårdoserad också.
Håret känns lite fett ibland efter någon dag om man tar i för mycket.

Bara det är väldigt ovanligt för att vara mitt hår då jag genom ett prov en gång kan gå 2-3 veckor utan att håret en blir en aning fett.



Kommentarer
L

Jag gillar inte värmeskyddande produkter, eller rättare sagt: mitt hår gillar dem inte. Det blir fett på några få timmar och då ser jag ingen nytta med att styla håret med dem och plattgång.



Men så använder jag plattången allt från 3ggr på ett år till 5-6ggr kanske. Så mitt hår klarar sig nog ändå.



Ga.Ma har jag bara hört gott om, själv har jag en sassoon.

2011-03-02 @ 22:05:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0