Att tacka ja eller nej



Blev just erbjuden arbete.
Bara så där från det blå, blev riktigt överraskad.
En tjej jag jobbade med för typ 4 år sedan hörde av sig, hon är nu delägare i restaurangen ifråga.
Populär restaurang med, vad jag förstått.


Kul att man är ihåg kommen! Vi funkade riktigt bra ihop.
Saknar restaurangvärlden lite faktiskt, men var ju ett tag sedan då jag pluggat och varit mamma ledig.
Och det finns ju inga direkt jobb inom denna utbildning som jag går just nu sommar tid…



Nervös. Man hade ju en annan kondis då än nu, då kunde jag gå, springa, stå i 14 timmar och de enda sitt pauserna var korta toalettbesök, och jag var inte ens trött när jag kom hem.


Tanken är minst fem dagar i veckan
och tiderna är ca 15- 23. Sambon slutar 17. Sen har vi ju lillan och lillprinsen. Tanken var ju också att ett litet syskon kanske skulle vara på tal, men det vägrar jag om jag jobbar dessa sommarmånader. Mådde uruselt under förra graviditeten och det tänker jag inte uppleva i ett kök igen.

Ska träffas på torsdag, har lite tid att tänka. Jag är inte i skrikande behov att få ett jobb nu, men det vore roligt. Mycket att tänka på.



Kommentarer
L

Jobba!



Det är alltid bättre att jobba än inte, ett par månader med jobb gör att man kan spara undan en del i buffert, även om man "inte är i skrikande behov av ett jobb".



Lycka till!

2011-05-10 @ 19:31:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0