Balkong projekt: Lavendel

Här har ni min provisoriska balkong! Jag tänker inte anstränga mig mer in jag åker till Malta.
På bilden från vänster ser ni två sorters lavendel i stora krukan, den brevid innehåller en till lavendel.
I lådan är det blomman, tre tomatplantor, basilika och persilja. Här är ett tips att ni sparar blom ställningen när man köper vissa blommor, och använder dem till kryddor som lätt kan hänga lite som ex gräslök.
Denna persilja blev lite ledsen när jag planterade om den. Stackarn...

Var ned till Plantagen efter jag hämtade lillan på dagis. Köpte lavendel, det var slut sist. Köpte även en blomma till som skulle lukta gott. Och frön. Och glass.

 

Som vi åt under promenaden till 4H. Klappade kaniner och hästar, tittade på fåglar, grisar och en katt. Promenerade hem. Givetvis började en lättare skur. Stannade i omgångar under träd. Men vi blev inte så blöta.

 

Väl hemma planterade vi om blommorna i större krukor.
Jag hade lagt ut plast under så spill enkelt kunde tas upp. Men icke, jag vände mig om och så skakade lillan ut allt.

 

Så. Ja hämta min dammsugare och städa bort de.”

 

Sen blev vi lite ovänner då jag inte ville att hon ska använda den till jord. Väntar på att det ska torka lite så ska jag ta den riktiga dammsugaren ett varv. Vill hitta snygga krukor som kan sitta på väggen. Fanns inga på Plantagen. Ni har inte sett några?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0