Bowling



Ja, resten av dagen gick i rena farten.
Hann städa undan lite, tvätta och hänga, en diskmaskin och en liten lunch. Hämtade lillan på dagis och tog bussen in till stan. Tror varenda människa skulle hem just då för det fanns inte mycket plats varken på vägen eller i bussen. Lillan och jag åkte för första gången utan vagn, så det var lite speciellt- för hon ville absolut inte sitta i mitt knä trots att det var mycket folk. Så de fick fortsätta stå.

Mötte upp N som tog lillan och jag gick iväg och mötte up mina vänner. De hade just beställt in mat när jag kom så vi fick vänta lite. Bowlade i 1.5 timme vilket resulterade i 3 omgångar då vi var 4 personer. Har nog inte spelat på flera år, tror det var innan lillan kom. De jag spelade med brukade spela ibland, så jag förberedde i tanken på nederlag. Men första spelet kom jag tvåa, andra tvärsist och i sista spelet vann jag! Väldigt nöjd med mig själv. Jobbigare än jag mindes det dock, tunga klot. Vred kroppen så på annorlunda vis, så det lär ju kännas imorgon? Tur att jag aldrig lackade naglarna idag ändå för de hade förstörts helt. Tror min spelartumme kommer vara bra mycket större än den andra imorgon! Men kul att träffa vänner, behövs nu!

När jag kom hem så möttes jag av en nästan färdig nattad dotter, som jag fick läsa godnattsaga för och en pizza som väntade på mig. Råttorna passar på att beställa hem när katten är borta på annat...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0