Förbereder mig för kvällen



Just nu har jag just på med att måla de blåa detaljer på skorna som jag ska ha ikväll svarta med textilpenna. Strukigt skjortan är gjort och makeupen är halvklar. När man ska sminka sig och befinna sig i mörka lokaler behövs det ju lite extra och vill ha det välgjort, så därför lägger jag lite extra tid på det. Nu sitter jag med nylackerade naglar, håret är numera rakt istället för lockigt. Igår blev det tvätt och hårinpackning och ansiktsmask, och nu känner jag mig hyfsat färdig.

Något jag inte räknade med var att lillan blev lite dålig igår, så nu stannade både hon och sambon hemma. Det enda som man kan se som bra med detta, är att jag nu får skjuts till jobbet istället för att ta bussen. Helt okej för min del. För övrig så får huvudvärken gärna ge med sig, haft den sedan igår. Trött jag blir. Ska ta en liten powernap senare med. Kanske blir bättre?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0