Jag verkar vara tillbaka!



Jag tror jag börjar känna igen mig själv! Aptiten kommer tillbaka och jag kan äta mer och mer. Orkar laga mat igen. Har äntligen börjat gå upp i vikt igen! I lördags blev det hemmagjord pizza gjord från grunden med en grövre deg, kokade en god tomatsås och alla tillbehör. Blev lite experimentsugen att jag fixade till champinjonerna lite extra på spisen med vitlök och annat gott. Igår blev det min paradrätt, lax, som inte lämnat någon som inte tyckte om den. En fiskhatare lämnade motvilligt ett godkännande.

Och idag, såg en bild i en tidning och kugghjulen i huvudet började snurra. När vi väl satt i vardagsrummet runt 19 ikväll så kände jag suget och berättade för N. Han åkte direkt till Maxi och kom hem med två kassar som kom att ge mig en rolig stund i köket. Nu har vi avnjutit en otroligt god måltid bestående utav ugnsrostade grönsaker, ryggbiff och en grym egengjord rödvinssås.

För att faktiskt vara den så är min matlagning suverän. Helt ärligt, jag kan fortfarande chocka mig själv ibland emellanåt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0