Möhippa!



Möhippa för Emelie i torsdags! Det började med att vi var 6 tjejer möttes upp utanför hennes jobb. En av tjejerna jobbar även på samma ställe, som tyvärr även skulle arbeta den kvällen - men mötte upp oss senare, så vi smet in bakvägen. Kikade så att kusten var klar och så tvär rusade hela gänget genom hela Pekås. Väl inne i personalrummet så gick vi in i omklädningsrummet. När Emelies arbetspass började nå sitt slut så hoppade 5 av oss in på toaletten för att överraska. Den sista bytte om till arbetskläder. Sen hoppade vi ut när väl den blivande bruden skulle byta om "Men va faaan... Jag är ju inte i ordning!".



I omklädningsrummet blev hon tilldelad denna flaska med sugrör, en rosa visselpipa med fluff som hon skulle vissla i var gång hon ville något. Och en vit keps med texten Bride med slöja. Tiarorna var slut...





Sen satte vi oss i bilar och körde runt lite. Lite nervös blev hon när vi körde ute i mörka skogen. "Vart ska vi?!" Men vi åkte hem till en i sällskapet där det vankades lite snacks, jordgubbs cider och rosa champagne. Emelies bil hade redan körts hem under dagen och där hämtades även ett ombyte så den blivande bruden fick hoppa in i duschen och göra sig i ordning. Senare, så var det ett bord bokat på en restaurang.



Denna bilresa blev det dock ögonbindel, ända fram till bordet. En mycket rolig promenad till restaurangen kan jag ju säga... Några svordomar från Emelies håll, men mest skratt. I alla fall för oss. "Var är vi? Vi är mitt i stan, eller hur?! Jag hör en buss? Vi är mitt i stan!" Det sista listade hon ut då kyrkklockan avslöjade oss...

"-Vart är strippan? Jag vill ha en brandman..."



Kommentarer
L

Jag vill veta mer om möhippan!

2011-11-13 @ 23:05:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0