Plättar!



Dagens middag blev för övrigt plättar. Oj, vad sällan man äter det! Far och dotter gjorde dubbel sats av smeten, och när han väl börjat steka dem fick jag se att all min mjölk och nästan all av deras mjölk var slut. Och man kan ju inte äta plättar utan mjölk i glasen! Så jag fick ställa mig vid spisen och steka medans de tog bilen till affären. Kan ju säga att jag fortfarande stod och stekte när de kom hem!


Plättarna avnjöts med flera kalla glas mjölk, glass och sylt. Själv valde jag vaniljglass och jordgubbssylt medans de andra frossade med både päron och jordgubbsglass. Slank ned några med och utan socker på också…



Här tog jag en bild, då jag fortfarande hade smet kvar i bunken... Förstår ni hur många plättar är för att bli en sådan här hög i en smått kupad tallrik? N satt och försökte räka ut hur många han ätit och kom upp i 44 stycken på ett ungefär innan han tappade räkningen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0