Tidig kväll



Enda motivet jag tog på igår faktiskt, orkade inte hålla på med kameran och inställningar då det var så mörkt. Mycket märklig dörr som fanns på övervåningen där toaletterna var. Hur tänkte de där? Vad hände?

Kroppen skriker åt mig att gå och lägga mig igen. Den gör ont. Vad har jag gjort egentligen? Dagarna efter bowlingen kan jag ju förstå men nu? Det känns som hela kroppen är täckt med blåmärken och det gör till och med ont att klia.

Gårdagen blev trevlig, trots att den blev något kort. Kom iväg när Therese hämtade mig, och så blev det lite snurr när vi försökte hitta gården där festen var. Vi var bland de första så det var inte bara vi som inte hittade så bra. Där blev det lite mingel, bubbel och trockadero och den sistnämnda fick jag höra att den från början var från Väse? Men detta är tydligen bara Väseborna som vet om, men ingen annan? Serverades maffiga smörgåstårtor som jag bara tog en ynklig bit utav, som jag inte ens åt upp. Jag hånade mig själv till och med. Försökte med lite chips istället. N kom vid 20 tiden, men vi åkte hem inte så länge efter det. Han var trött efter ungefär 70 mils körning och en hel dags möte. Min kropp var slut. Vi fick med oss smörgåstårta hem, som vi kilade upp med till svärfarföräldrarna. Lillan hade inte somnat än så vi fick oss en godnatt puss.

Väl hemma hamnade vi i säng, bläddrade igenom dålig tv. Slutade med att han satt och arbetade vid datorn och jag tog upp en bok som jag varit på väg att läsa ett tag nu.

Idag så ska vi ta oss ut och handla veckans mat, och även någon fars dags present. Egentligen så borde inte N få någon, då han är omöjlig att få ur vad han vill ha. Men nu tror jag att jag kommit på något. Sedan är vi bortbjudna på middag.



Kommentarer
sarah cool tjej

Åh mumms trocadero är min favvodryck!! Jag har också hört att det var väse som bryggde den första trocaderon, så jag har forskat lite i det där, det är bara en myt. Fast det vägrar väsebor erkänna dom är görsäkra på att det är där trocaderon uppfans hehe.

2011-11-15 @ 18:50:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0