Inför Bröllopsfesten



Håller på att göra mig i ordning för bröllopsfesten ikväll.
Lillan är hos svärfarmor. Det var meningen att hon bara skulle sova där i natt men igår så meddelade hon sina planer att hon skulle dit redan igår och sova, alltså i två nätter. Jag och sambon blev jätte snopna, men varför inte? Sambon är i Stockholm nu. Han har blivit rekryteringsansvarig för Värmlands fotbollsförbund, och nu är det möte för hela Svealand. Först var det meningen att han bara skulle vara "ansiktet" utåt för Karlstad, men blev det för hela Värmland istället. Han gick upp vid 5 imorse för att åka iväg. Han skulle hämta upp en kille i Örebro också. Får se om han kommer till bröllopsfesten ikväll, om han hinner och orkar vill säga. Hoppas kan man ju alltid.

Har gått och småsminkat mig i flera timmar och tillslut hittat de kläder jag ska ha. Kläderna jag har passar inte alltför bra längre. Men har verkligen inte orkat gå i klädaffärer för min räkning på sista tiden. Men, detta får gå. Therese hämtar upp mig vid 17.30 så nu är det mest slö tid. Undrar om jag vågar titta mig mer i spegeln. Känns som jag är jätte stylad just nu. Hoppas även att gården vi är på är varm…


Apropå fotot, då ingen är hemma och kan berätta hur sminket ser ut-
om det behövs mer någonstans eller så tänkte jag att jag tar kort på mig själv. Men fick verkligen inte till det alls och jag minns verkligen inte vart självutlösaren sitter. Tog massa kort och fick en massa skratt. Fotas jag underifrån ser jag ut som en riktig diva, slappnar jag av i ansiktet så ser mina läppar jätte plutiga ut vilket jag inte gör med flit och fotas jag mer i ögonhöjd så får jag oproportionerligt stora ögon etc etc. Här är den bästa bilden, som inte gav mig snövit hy eller bambi ögon. Men här lyckas jag förstöra med att inte titta i kameran samt att bandet till kameran hamnar lite väl fel. Men nu orkar jag inte fota mer. Nu får sminket bära eller brista…



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0