Vad har ni för skor idag? Vad sägs om flipflops?

När jag satt på bussen hem förut, så gick det förbi en kvinna med enbart flipflops på fötterna. Inga strumpor, ni vet sådana där med tår. Eller något. Ett bandage runt ena stortån som måste förklara det hela. Eller ja, nästan... Eller nej, det känns inte helt okej ändå. Kvinnan gick på ett ställe längs vägen, alltså inte så att hon "bara ska ned till tvättstugan" eller liknande. Själv håller jag på att förfrysa både den ena kroppsdelen, kläder till trots.


Kom och tänka på min bergsvandring i Norge. Det blev dimma och svinkallt. Allt kändes riktigt jobbigt, och drog p mig så mycket kläder som möjligt när jag satte mig för att få fyr på triangaköket för att få i mig något varmt. Jag stekte faktiskt mina ullstrumpor som jag vridit ur för att få bort lite vatten och främst för att få de varma! Och där i dimman kom det då ett gäng hurtiga norskar i shorts!


Jag vill också vara varmblodad!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0