Försöker glädjas åt det lilla



Hade svårt att somna igår. Det gjorde ju inte saken bättre att jag vaknade av skrik kl 4 imorse. Och prat. "Åh neeeej" "Håll käften". Skratt. Och ommöblering av rummet ovanför lät det som. Sen började det spelas musik. Kan ju säga att det inte var bara från våran lägenhet som det bankades ifrån. Precis när sambon fått på sig kläderna så tystnade allt. De höll på i en halvtimme ungefär. Hade ännu svårare att somna om. Somnade inte på flera timmar.

Förra helgen var det visst föräldrafritt då med. Hela helgen. Fick gå upp efter 00 och säga till att det fick räcka nu. De lyssnade sådär. Lördagen var det massa skrik, hög musik och de var även ute på balkongen i flera omgångar med datorn. Mer musik, msn signaler. Satt och tittade på tvn som stördes utav rapar, skrik och allmänt gapande. Spelade faktiskt in dem. Tänkt prata med dotterns mamma hela veckan. Har inte sett röken av henne! Men nu får det vara bra. De får hitta någon annanstans att vara. Orkar inte ett ljud till. Det spelar ingen roll om det är någon gång ibland. Men nu har det varit väldigt ofta.  På hög tid att de respekterar de som bor runt om, de kastar godis om man går förbi, hälsar inte, spelar musik allt för ofta och allt för högt. Detta är samma tjej som ringde på och frågade om kondomer...

Jag är trött och jag är sjuk. Och irriterad. Nu unnar jag mig en stor kopp varm choklad samtidigt som jag sitter i min numera obligatoriska sjal och tofflor...



Kommentarer
L

Det var fest här igår också.. och jag som för en gångs skull ville gå å lägga mig kl 21 :P



Fast de här stod o skrek på innergården.

Fast jag lyckades somna ändå.

2011-10-01 @ 22:34:53
Lilli

Svar L : Det var inte så lätt när väggarna började vibrera..

2011-10-01 @ 23:34:45
URL: http://curiousme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0