KMS color vitality shine and shield


Nu när tjejkvällen var så passade jag på att köpa hem lite av det som fanns kvar av KMS serien. Köpte det i Mitt i Citys frisörsalong, killen där är verkligen sjukt trevlig vilket gör att man kommer tillbaka! Detta är ett värmeskydd, tänkte variera mig lite så inte sprayen som jag redan har tar helt slut, som bland annat skyddar hårfärgen och ger glans. Köpte två då killen rekommenderade denna, och alla dess egenskaper tilltalade, pumpen till trots! Kostade 99 kronor styck då de byter utseende på förpackningarna och de ligger annars på över 200 kronor.

Mitt omdöme? Frisören sa att jag likaväl kunde krama in det i håret efter duschen för att få lite glans i lockarna samtidigt som motverka frissigheten. Och oj vilken glans! Lockarna höll sig riktigt bra med för den delen. Satte upp det ganska stramt när det var halvtorrt, och på slutet av dagen släppte jag ut det och det var ändå fina lockar! Testade att platta det dagen efter det, men tyckte inte det gav någon speciell glans ändå.

Men oj vad mjukt håret är, och det är precis så jag vill ha det. Hatar stelt plattat hår, utan naturligt rakt vill jag ju ha det. Använt det senare för att fixera lösa slingor från frisyren och det är inte ens en antydan till att se fett ut!  Kanon produkt i det stora hela! Jag är riktigt nöjd, med andra ord.

"KMS California ColorVitality Shine and Shield
Värmeskyddande kräm som bevarar färgen och ger massor av glans. Motverkar friss och ger naturlig rörelse i håret. Innehåller antioxidanter och naturliga ingredienser som syren och ingefära för att skydda håret.

Fördelar:
Skyddar och bevarar alla färgade hår
Värmeskydd upptill 230°
Omdelbar glans
Reducerar friss
Kontrollerar flygigt hår
UV skydd

Användning:
Fördela i handdukstorkat hår och lämna kvar. Styla som vanligt. Använd i torrt hår för extra skydd och glans."

 



Kommentarer
L

Kan du skriva ut ingredienserna?

Så kan man se om det innehåller silikoner o så..

2011-10-03 @ 12:22:59
Lilli

Svar L: Water/Aqua/Eau, Cetearyl Alcohol, Stearamidopropyl Dimethylamine, Aminopropyl Phenyl Trimethicone, Gingko Biloba Leaf Extract, Glycerin, Syringa Vulgaris (Lilac) Extract, Zingiber Officianale (Ginger) Root Extract, Propylene Glycol, Isopropyl Myristate, Lactic Acid, Quaternium-80, Ceteareth-20, Panthenol, Sorbitol, Butylene Glycol, PCA, Tartaric Acid, Pyruvic Acid, Malic Acid, Glycolic Acid, Citric Acid, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Methyparaben, Fragrance/Parfum.

2011-10-03 @ 12:55:34
URL: http://curiousme.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0