Långsam dag



Här i detta hem går tiden oerhört långsamt. Den lilla har mest varit slö, och jag försöker få henne att dricka och äta glass. Ja, värre öde kan ni ju inte tänka er kanske? Hon sov en stund, men då kunde inte jag. Känner nu att min kropp skulle behöva det, den gör ont, och med tanke på att det inte var så mycket sömn i natt. Tittade mig i spegeln förut och är röd och mörk under ögonen. Funderade också en stund på om jag bara flyttade på hårborsten eller om jag faktiskt drog några tag i det som sitter högst uppe på huvudet.

Lillan fick en liten, och då mycket lite, energistund och gick och lekte i sitt rum. Kort efter så kom hon tillbaka och tittar nu på lilla sjöjungfrun. Hon gnydde "dumma ögon" då hon har ont i dem, men kan inte blunda. Hon även har ont i nacken, huvudet och benen.

Roligt nog kom hon i slutet då jag bakade ut solrosbröden. Tre små bullar gjorde hon och sen var energin slut även där. Vi ska försöka ta oss ut en kortis sen tänkte jag, lite frisk luft. Om det så bara är på balkongen vet jag ännu inte.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0