Liten sjukling

Som vanligt blev ingenting som jag tänkt mig. Inatt låg lillan och gnydde och darrade av feber och tillslut fick hon ta medicin. Oj, vad hon inte gillar det! Ett mamma hjärta går itu när jag tittade in i hennes förtvivlade ögon! Men det var ju för att hon väl skulle få somna igen. Nu på morgonen låg hon ganska länge, men hon var hungrig. Men hon hade ont i huvudet, nacken och benen så hon ville ligga en stund till. Nästintill precis kl 9 så började det dundra från grannens högtalare. Går verkligen inte att ligga kvar i vårat sovrum då. Vart är respekten?

Lillan snackar som ett annat maskingevär, så hon är inte alltför medtagen men febern är högre än inatt. Men frukosten har hamnat i den lilla magen och vi har suttit och målat med vattenfärger. Nu blir det nog lite mys i soffan resten av dagen gissar jag på. Imorgon får N vara hemma för första gången på evigheter då jag måste iväg.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0