Glad måndag på er



Ja, vad ska jag skriva om dagen? Vi åkte och hämtade hem hunden. Ätit pizza till middag andra dagen i rad... Ja, vi har ätit vanlig lunch också. Sambon fick ta några bilder. Detta är typ det enda vettiga kortet som inte har en massa hår som blåser över ansiktet eller där jag inte pratar. Jag måste tydligen prata när jag fotas. Jag känner mig så obekväm framför kameran, står hellre bakom.

Imorgon eftermiddag kommer bli en hård arbetsdag. Ett barns framtid, ett som inte är mitt eget. Jag vill inte spela gud. Men jag tänker aldrig ge mig lättvindligt. Både jag och sambon har haft allt annat än dröm uppväxter. Det gör oss kanske hårda, enligt vad andra påstår, i vissa avseenden men det är just det som nog kommer bli en styrka imorgon. Vi är lika men inte tvillingar. Utan vi känner och kompletterar varandra. Och det lär gynna oss imorgon.


Men nu ska hunden ut,
enda nackdelen med att hon är hemma – kvällspromenaderna. Och pizzakartongerna ska slängas. En ny dag imorgon. Eller ja, om mindre än en timme. Men då vill jag helst sova…



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0