Is skor

Denna morgon var det en lite kallare promenad till dagis. Jag frågade om lillan ville ha en tjockare jacka nästa gång vi går, vilket hon ville. Sa också att vi får ta och köpa en tunnare mössa och ett par tunnare vantar. Men hon sa då att hon redan hade sådant! Försökte med att hon har blivit så stor nu och det som finns hemma är ju lite tjockare. Så hon höll med. Så skojade jag om att:

Jag: Tänk, när vi får gå här när det är snö!
Lillan: Då måste jag ha is skor!
Jag: Is skor?
Lillan: Ja, så jag inte ramlar eller halkar...

Ja, så kan man ju också kalla vinterskor.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0