Med vad är felet BMM?



Jisses vad trött jag är min barnmorskemottagning (BMM)! De är alltid så svåra att få tag i! Igår, efter tandläkaren, så gick jag och lillan dit. Två av tre hade dörrar som lyste rött, alltså upptagna. Knackade på den tredje dörren. Inget svar. Tänkte att jag väntar tills någon kommer ut, ett besök tar ju inte så lång tid. Så kom en Bm (barnmorska) ut men hon tjatade mer om att hon var upptagen, och den tiden hon gjorde det kunde jag hunnit ha sagt vad jag skulle fråga om, om hon bara hade stängt dörren till den kvinnan som var "patient"! Eller bara när hon hade tid. Men nej, hon refererade till telefontiderna. Och jag svarade att det är så svårt att nå. Och det är det! Saken är ju den också att den kvinnan är inge vidare trevlig, man kan säga det att man är upptagen för tillfälligt med en hövlig röst. Inte som om man vore helt dum i huvudet.

Jag har nu suttit, ännu en dag senare, och sitter i telefon. Telefonen ska alltså vara öppen en timme. En ynka timme! Har nu suttit och ringt i 58 minuter. Och telefonen är avstängd!

Anledningen är att jag vill prata om kallelsen om cellprovskontrollen som skickades hem till mig. Jag skulle vilja veta vad som görs, hur man gör det samt boka om tiden då min tid är 8.05 på morgonen vilket inte fungerar med att lämna på dagis för mig.

Funderar allvarligt på att byta vårdcentral, då denna inte gett så mycket för att förtjäna mitt förtroende. För det första så var min Bm aldrig i tid, inte en enda gång, under alla träffar när jag väntade min dotter. Inte en enda gång bad hon om ursäkt heller! Hon var alltid väldigt närgången, verkligen i ansiktet på en. Hon kom inte ihåg en direkt fastän man var där väldigt ofta. Tycker man kommer ihåg en person som tydligen var mycket ovanligt kittlig vid kontrollerna? Hon klagade jämt på mig i slutet att jag vägrade köpa mammabyxor. En hårsnodd och långa tröjor dög bra till mig. Tyckte det var onödigt att köpa byxor som jag inte kommer ha igen senare i vardagen. Jag gick inte upp i vikt på det sättet. Behövde bara byta tröjstorlekar och såg man mig bakifrån så syntes det inte att jag var gravid.

Sen är det lite annat också, men det orkar jag inte skriva nu. Börjar bli förbannad att jag slängt bort 1 timme på att sitta i telefon för ingen nytta!



Kommentarer
L

västerstrand? :(

2011-09-05 @ 17:37:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0